SNĚHURKA A SEDM TRPASLÍKŮ

4. 4. 2012

Jednou z nejúspěšnějších českých muzikálových pohádek je bezesporu Sněhurka a 7 trpaslíků uváděná Městským divadlem Brno.

Představení se mi velice líbilo. Jak už jsem napsala je to komediální muzikálová pohádka nejen pro děti. Zaujalo to i mě, a to jsem spíše zastáncem tragédií. Chvílemi mně představení skoro donutilo brečet smíchy, takže klobouk dolů. Velký podíl na tom mají herecké výkony, proto začnu od nich. Trpaslíci byli velice vtipní a hrozně se mi líbilo, jak zdůvodnili jejich normální výšku. Údajně je zaklela macecha, protože byli v celém království nejpopulárnější.

Jak jinak - nejlepší byl Šmudla. Byl správně přihlouplý a roztomilý. Ostatně všichni trpaslíci vystihli své charaktery dokonale. Rejpal do všeho rejpal a prófa všechny poučoval…. Sněhurka měla asi špatný den. Věřila jsem jí jen, když zpívala. Princ mi připadal trochu zakřiknutý. A nakonec to nejlepší – role macechy. Když jsem zjistila, že tuto roli hraje muž, trochu jsem se obávala že to bude zkažená parodie. Ale opak byl pravdou. Ten macecha byl totiž nejvtipnější a nejlépe zahranou postavou v celém muzikálu.

Co se týče kostýmů, nemám jim co vytknout. Byly prostě pohádkové.Kulisy se mi líbily. Dodávaly představení správnou pohádkovou atmosféru. Od velkolepě vypadajícího zámku, přes pohádkový les, až po chatrč trpaslíků.

Toto je spíše vypočítání všeho, co se mi líbilo, takže teď je na řadě kritika. Představení bylo doslova prošpikováno vtipy. Některé mi ale připadaly už trošičku přehnané a nehodící se. Dále bych podotkla, že opakovaný vtip již není vtipem. Pokud by to bylo pouze představení pro děti, nepřijde mi to až tak divné. Ale mně, dospívající divačce, se opakování vtipů moc nelíbilo. A úplně stejný názor jsem slyšela i od svých spolužaček. Co se týče hudebního zpracování, podle mého názoru se hodilo spíše pro mladší děti. Stále se opakující melodie a jednoduché verše typu „pes-les“ mi připadají v pořádku, pokud se jedná o dětské představení, ale jejich starší doprovod to moc nezaujme.

Až na drobné a zanedbatelné nedostatky to bylo úžasné představení a všem ho doporučuji jako příjemnou, ale kvalitní „oddechovku“ pro zasmání.

Veronika Helánová