KOSTÝMY: ANDREA KUČEROVÁ

HUDEBNÍ NASTUDOVÁNÍ: CASPAR RICHTER

CHOREOGRAFIE: LUCIE HOLÁNKOVÁ

PREMIÉRA: 19. LISTOPADU 2011

DÉLKA PŘEDSTAVENÍ: 2:45

Můj názor

Již dlouho jsem neviděl tak úžasné a ohromující představení. Osobně bych jej ohodnotil tak 95%. Řadím jej k nejlepším dílům, která jsem kdy vůbec viděl. Místy mi přecházel mráz po zádech a říkal si, že to snad není možné. Místy se opravdu jedná téměř až o horor, prvky psychologického představení jsou v každém výstupu. Podle mého názoru je nyní muzikál Jekyll a Hyde tím nejlepším, co můžete v MdB zhlédnout. Scéna je dobově věrná, decentní, není zbytečně přezdobená. Nejvíce bych však ocenil zpracování známé písně Konfrontace, kde se s postavami Jekylla a Hyda střídal bílý a červený reflektor nikoliv rozdílně namaskované poloviny těla. To, že protagonistu nenamaskovali se mě moc zaujalo. Bylo to tajemnější až děsivé. Dále byly úžasné kulisy na začátku, kdy znázorňovaly mozek při prezentaci výzkumu v nemocnici před správní radou, dále při výstupu s písní To je ta chvíle, nejspíše nejznámější, mě opravdu mrazilo v zádech. To jak se během písně prostředí měnilo, byla úžasná myšlenka. Měl jsem možnost zhlédnout obě obsazení, tedy jak s Petrem Gazdíkem, tak i s Dušanem Vitázkem. Oba byli v roli Dr. Jekylla/Mr. Hyde naprosto výborní. Ale domnívám se, že P.Gazdík byl přece jen lepší. On opravdu vešel na scénu jako Hyde a šel z něho strach. I já jako chlap jsem se ho bál. Nemusel ani slovo povědět a už z něj byla dokonale cítit smrt, v roli Jekylla byl přesně takový, jakého jsem si pana doktora psychiatrie představoval. Nemyslím si, že by byl dobrým charakterním hercem, ale v této roli vyloženě zazářil. Samozřejmě jako zpěvák je perfektní vždy a tento kus není výjimkou. Řekl bych, že byl dokonce lepší než jeho konkurent v broadwayském znění. Upřímně řečeno, já jsem z Hyda v podání pana Vitázka ten pravý strach a pohled sériového vraha nevycítil. Celé toto úžasné představení zakončily skoro téměř nekončící ovace vestoje. A ty byly opravdu zasloužené.  Z tohoto díla mám opravdu neskonalou radost a jsem moc hrdý na to, že jej v MdB zvládli tak dobře. Opravdu všem vřele doporučuji. Běžte se na Jekylla podívat všichni. Stojí to za to. Již dlouho jsem lepší představení neviděl. Dodnes si broukám některé melodie a přeříkávám fráze. Doufám, že teď nastane v Brně období Jekylla a Hyda, konečně období hodně dobrého díla.

Další podrobnosti na http://www.mdb.cz/inscenace-15/?hra=258

Celý muzikál můžete zhlédnout na youtube, zde je jeho první část.

Muzikál je zpracován na motivy knihy Podivuhodný příběh Dr. Jekylla a Mr. Hyda.